מדריך ליוגה בריאותית

מדריך ליוגה בריאותית- ברוח הויג'נאנה יוגה

שם המרצה: ענבל כהן

תיאור הקורס: הקורס יסקור בהרחבה את מרכיביה השונים של השיטה הנקראת יוגה, התפתחות התורה היוגית בהודו הקדומה, אימון היוגה כדרך חיים, ויפרט את יכולות השיקום של היוגה  עבור בעיות בריאותיות מגוונות. הקורס יקנה כלים תיאורטיים ומעשיים כיצד ללמד שיעור יוגה.

מטרות הקורס: להקנות ידע מעמיק בתנוחות היוגה, תרגילי נשימה ומדיטציה. הקורס יספק כלים להדרכת שיעורי יוגה ולעבודה עם אוכלוסיות מגוונות עם בעיות בריאותיות שונות, כמו, נשים בהריון וגיל שלישי.

משך הקורס: שנתי

היקף שעות:

דרישות הקורס: נוכחות 80% מהשיעורים חובה. תרגול התנוחות שנלמדו בכיתה גם לאחר השיעורים.  מבחן תיאורטי ומבחן מעשי שבו יהיה על התלמיד להעביר שיעור יוגה ולבצע את תנוחות היוגה.

שיטות הוראה בקורס: כל שיעור יורכב מ-50 דקות הרצאה. לאחר מכן, תרגול פיזי המורכב מישיבה, תרגילי נשימה ותרגול והעמקה  בתנוחות היוגה.

רשימת נושאים:

מבוא-

מהי יוגה? פירוט והרחבה על מהי יוגה, זרמים שונים ביוגה (  ראג'ה יוגה- פטנג'לי, טנטרה והאתא יוגה)  מעברה של היוגה מהמזרח למערב והשינויים שחלו בה, שיטות שונות של יוגה במערב כיום (וינאסה, אשנטגה איינגר, ויקראם, ברהיגו,  ויג'נאנה יוגה).

שלב א'- לימוד אימון היוגה כדרך חיים

סקירה היסטורית- התפתחותה של האסכולה היוגית בתוך המסורת בפילוסופיה ההודית, גישה אימון ואורח חיים, שבעת העקרונות של היוגה, תנוחות הבסיסיות של היוגה (כפיפות קדימה, כפיפות אחורה ושיווי משקל על הידיים), מדיטציה- " פשוט לשבת" מכין את התודעה שלנו לקראת האימון,  ופראניאמה- השגת שליטה בתרגילי נשימה קלאסיים, לימוד טקסטים המאפשר לאגד את ההבנות ולשלבם באימון ובחיים עצמם.

שלב ב'- העברת שיעור יוגה

הקניית יכולת דידקטית בהוראת הטכניקה של היוגה. כולל תרגול מעשי בכיתה של העברת שיעור יוגה בסיסי.

 

 

 

 

שלב ג'- יוגה שיקומית

יציבה נכונה – הרהורים על יציבה נכונה, מהי יציבה נכונה?,  גורמים ליציבה לא נכונה והשפעותיה.

סוגי יציבה לא נכונה נפוצים:

לורדוזיס- תיאור, גורמים, תנוחות יוגה לטיפול בלורדוזיס.

קיפוזיס- תיאור, גורמים, תנוחות היוגה לטיפול בקיפוזיס.

סקוליוזיס- תיאור, גורמים, תנוחות היוגה לטיפול בסקוליוזיס.

איך ניתן לתקן יציבה באמצעות נשימה (ואיוס) ?

פריצת דיסק– מותנית וצאוורית- תיאור, סיבות, טיפול אקטיבי מול טיפול פאסיבי ( משככי כאבים, פיזיותרפיה, ניתוחים, ורפואה אלטרנטיבית), תנוחות יוגה להקלה מיידית ולטיפול לאורך זמן.

 יוגה להריון- שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה בתקופת ההיריון, למה כדאי לתרגל יוגה בתקופת ההיריון, תנוחות אסורות לביצוע בתקופת ההיריון, תנוחות יוגה לנשים בהיריון.

יוגה לאחר לידה- שינויים פיזיולוגים בגוף האישה לאחר לידה, למה כדאי לתרגל יוגה לאחר לידה, תנוחות יוגה מומלצות לאחר לידה, יוגה ודיכאון לאחר לידה.

יוגה לגיל השלישי- שינויים פיזיולוגיים בגיל השלישי, יתרונות היוגה, יוגה בגיל השלישי- תנוחות מומלצות, כללים לתרגול יוגה עם בני גיל הזהב.

יוגה לילדים- למה כדאי לילדים לתרגל יוגה, נקודות עיקריות הנלמדות בשיעורי יוגה לילדים, תרגול תנוחו ומערכי שיעורים ליוגה לילדים, התמודדות עם הפרעה קשב והיפראקטיביות באמצעות יוגה,  נזמין מרצה אורחת?

יוגה לעיצוב חיטוב והרזייה- מה היא הרזייה, מה הם הגורמים להשמנת יתר, כיצד היוגה יכולה לעזור לנו לרדת במשקל, ביקראם יוגה והרזייה, תנוחות מומלצות.

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *