איקידו פסיכולוגי

לפרטים והרשמה

איקידו היא אומנות לחימה  יפנית ,הקשר שישנו בין האיקידו והפסיכולוגיה ובין החיים הוא מסורבל.

מכדי שנבין את הקרש, צריך לעבור על ההיסטוריה קודם כל ולמקורות האיקידו. צריך להבין שהיקידו זו לא רק אומנות לחימה, זאת פילוסופיה ודרך חיים. השם עצמו "איקידו" מורכב משלושה מילים:

אי – משמעותו הרמוניה ומיזוג אחדות.

קי – משמעותה אנרגיית החיים, שממנה נוצר היקום וכל מה שיש מסביבונו בעולם. זהו כח שנותן לכל יצור חי מעל פני האדמה כוח. על פי הגרסה היפנית הקי שהיא כוח אנרגיה ראשונית , היה תמיד וגם יהיה לנצח. על פי התנ"ך ניתן לעשות השוואה לפסוק""אדום העולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא לעת נעשה בחפצו כל…הוא היה, והוא הווה והוא יהיה בתפארה…" זאת אנרגיית אלוקית שקיימת תמיד.

דו- משמעותה דרך חיים או אורך חיים שהכוונה היא שהאדם  אשר חי על פי חיי הבריאה החיים שלו משתנים בצורה משמעותית. הכל מקבל משמעות וצורה אחרת , המטרות משתנות, הבריאות משתפרת, היחסים הבין אישיים הופכים להיות בשלווה ובהרמוניה.

 

האיקידו מתאפיין בשיטות מיוחדות ומפתיעות לחיים, פתרונות לקונפליקטים ,יחס חדש עם עצמינו ואנשים אשר סביבנו.

העקרון המשמעותי באומנויות הלחימה המערביות הן התחרות , המלחמה והניצחון בכל צורה ומחיר. לעומת האיקידו השאיפה היא אחרת, בעצם המטרה היא לצאת מהקרב מבלי לאבד כוחות מיותרים ואפילו לצאת מחוזקים יותר וחכמים יותר מכל קרב ומכל קונפליקט.

הניצחון נמצא וקיים גם האומנות הלחימה האיקידו אך השוני הוא שהנצחון נמצא אצל שני היריבים, והניצחון הוא בעיקר על עצמך ועל הרצון האגואיסטי לרמוס את האחר.

האומנות האמתית היא לדעת להשתמש באנרגיות של היריב, ללכת יחד אתו ולהבין את ההתנהלות שלו ועל ידי זאת להגיע לניצחון-שהוא פיוס. ישנו סיפור המספר שישנם מצבים בהם שני מקצוענים  באיקידו, במקום להלחם בעצם עומדים אחד מול השני זמן מה ובסוף העמידה מכריזים:"תיקו-נצחון לשני המתחרים". זאת אומרת שבגלל ההסתכלות ,המתמודדים האלה מצליחים להעריך את הכוחות של האחר ולהסכים לפשרה.

אם גם אנחנו נסכים להגיע לפשרה מסוג זה , יהיה  רווח יעיל מאד מן המעשה.

את היחס של הכבוד ,קבלה והתחשבות באחר לומדים באומנות הלחימה איקידו אנו לומדים "לרקוד" עם היריב. אנו לומדים להיות מים ולא סלע שמקובע למקום אחר ולא יכול לזוז לכן סופג את כל המכות של מי הים שחובטים בו בחוזק. לדוגמה כאשר אדם הנימצא בהתלבטות ומחלוקת עם עצמו . באיקידו אנו לומדים להיות כדלת המסתובבת עם האדם אחר נכנס. לדעת ללכת עם היריב זאת האומנות האמתית , נצחון הרוח על החומר. האיקידו הוא רק הגנה מבלי לרצות להשמיד את היריב. לוחם אידיקו לעולם לא ישתמש בכוח ובידע שלו לרעה מבחינת לפגוע ולרמוס והשאיפה המתמדת היא להגיע תמיד לפיוס.

 

 

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

לב אצילי,חשיבה חיובית

מאז המאה ה–16 הלב קיבל פחות ופחות תשומת לב. סה׳כ לימדו אותנו שהלב אינו אלא משאבה ומפמפמת דם. אמנם היו לא מעט תהיות לגבי יכולתה של משאבה כל כך קטנה

הקשר בין סכרת למיניות

אצל כל בני האדם המיניות מושפעת ממספר גורמים אותם ניתן לחלק לשתי קבוצות: קבוצה אחת היא גורמים נפשיים- רגשיים , וקבוצה אחרת היא גורמים גופניים, כולל מצבי בריאות. אנשים חולי

תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים # יש להגביל את כמות הקלוריות לעומת כמות שריפת הקלוריות בפעילות גופנית. על מנת שכמות הקלוריות לא תהיה גבוהה יותר ממה שאנחנו שורפים.- הגוף היא מערכת דינמית והכל

להוריד משקל בדרך טבעית

דברים שאפשר לעשות כדי להוריד משקל באופן טבעי: בטח כבר שמעתם על דרכים יותר מסובכות להוריד משקל. אינכם צריכים להיות כל הזמן רעבים כדי להוריד משקל, כל מה שאתם צריכים

Call Now Button דילוג לתוכן