מסלול מדריכי רכיבה טיפולית

לפרטים והרשמה

קורס רכיבה טיפולית

מסלול מדריכי רכיבה טיפולית

 

מהי רכיבה טיפולית?

רכיבה טיפולית עושה שימוש בפעילויות בסיוע סוסים יחד עם מדריך רכיבה טיפולית שהוסמך לכך. זאת במטרה לתרום באופן חיובי לרווחה קוגניטיבית, פיזית, רגשית וחברתית של אנשים עם מוגבלות. רכיבה טיפולית מספקת יתרונות בתחומי בריאות, חינוך, ספורט, נופש ופנאי.

בכל העולם, יש מיליוני אנשים עם צרכים מיוחדים, החווים את היתרונות המתגמלים של רכיבה על סוסים. למעשה, חווית התנועה על הסוס היא טיפולית מאוד. בעת הרכיבה על סוס, גוף הרוכב נע באופן המדמה הליכה. רוכבים מוגבלים פיזית, לעתים קרובות מראים שיפור בגמישות, שיווי משקל וכוח שרירים.

בנוסף ליתרונות הטיפוליים, רכיבה על סוסים מספקת גם הזדמנות שווה, לאנשים עם מוגבלויות והנאה בחיק הטבע.

תכנית לימודים ייחודית זו פותחה על מנת לעזור לרוכבים ללכת, לדבר, להתחבר, להגיע למיקוד, להתנהג וללמוד.  לתת השראה לכל אחד לחיות את חיו באופן מלא, באופן פרודוקטיבי ועצמאי ככל האפשר.

 

התועלות של הרכיבה בתחום הרפואי, הספורטיבי והחינוכי

רכיבה טיפולית, צורת טיפול דינמית המשלבת אלמנטים מהתחום הרפואי, הספורט והחינוכי, מציעה גישה רב-גונית לשיפור הרווחה הפיזית, הרגשית והקוגניטיבית.

 

  • בתחום הרפואי, הרכיבה הטיפולית הראתה יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם מוגבלות פיזית, מצבים נוירולוגיים ואתגרים בבריאות הנפש. התנועה הקצבית של הסוס יכולה לשפר את כוח השרירים, הקואורדינציה והשיווי משקל, תוך כדי קידום הרפיה והפחתת רמות הלחץ.
  • בתחום הספורטיבי, רכיבה טיפולית מעניקה הזדמנות ייחודית למטופלים לעסוק בפעילות גופנית ובילוי. חוויית הרכיבה על סוס יכולה להציע יתרונות קרדיווסקולריים, לשפר את האינטגרציה החושית ולהגביר את הביטחון וההערכה העצמית. בנוסף, הקשר שנוצר בין רוכב לסוס יכול לטפח תחושת חברות ואמון, לתרום לצמיחה רגשית ולפיתוח מיומנויות חברתיות.
  • בתחום החינוכי, הרכיבה הטיפולית משמשת פלטפורמה ללמידה ופיתוח מיומנויות. הרוכבים יכולים לשפר את יכולות התקשורת שלהם, כישורי פתרון בעיות וויסות רגשי באמצעות אינטראקציות עם הסוס, והשתתפות בפעילויות מובנות. יתרה מזאת, אחריות הטיפול והרכיבה על סוס יכולה להחדיר משמעת, סבלנות ותחושת הישג לרוכבים בכל הגילאים.

הרכיבה הטיפולית מציעה גישה מקיפה לקידום בריאות פיזית, רגשית וקוגניטיבית. החיבור ההרמוני בין בני אדם לסוסים יוצר סביבה טיפולית ייחודית המעצימה את המטופלים למצות את הפוטנציאל שלהם, ולשפר את איכות חייהם הכוללת.

קורס רכיבה טיפולית

למה מומלץ ללמוד קורס רכיבה טיפולית?

הכשרה זו, מיועדת לצייד אנשים עם הידע והמיומנויות הדרושים, כדי לרתום את היתרונות הטיפוליים של רכיבה על סוסים. תוכנית מיוחדת זו מציעה הזדמנות ייחודית, לשלב פעילות גופנית עם התערבויות ממוקדות, לשיפור התוצאות הבריאותיות.

על ידי לימוד רכיבה טיפולית, המשתתפים מקבלים תובנות לגבי היתרונות הפיזיולוגיים, הפסיכולוגיים והחברתיים של שילוב רכיבה על סוסים בהתערבויות טיפוליות. משיפור הכושר שלהם, דרך הבריאות הנפשית ועד לשיפור הקואורדינציה והשיווי משקל, היישום של רכיבה על סוסים בהקשר טיפולי, מציע גישה רב-גונית לקידום רווחה כללית לבעלי צרכים מיוחדים.

יתר על כן, על ידי לימוד שיטות וטכניקות מבוססות מחקר, התלמידים מקבלים הכשרה והסמכה, לבנות ביעילות תוכניות רכיבה, כדי לתת מענה לבעיות בריאותיות ספציפיות, ולתמוך במטופלים בהשגת יעדי הבריאות שלהם.

 

למי מתאים ללמוד לימודי רכיבה טיפולית?

מועמדים מתאימים לקורס כזה, כוללים מטפלים שאפתניים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנשים אוהבי אדם, ואנשים בעלי תשוקה לסוסים. בעלי רקע בתחומים כמו פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד או טיפול פיזי בסוסים, עשויים למצוא ערך מיוחד בהרחבת מערך המיומנויות שלהם, באמצעות קורס רכיבה טיפולית.

למועמדים אידיאליים יש עניין אמיתי ביתרונות הטיפוליים של הקשר עם הסוסים, ורצון לשפר את רווחתם של אחרים באמצעות גישות חדשניות והוליסטיות. בנוסף, אנשים בעלי אופי חומל, כישורי תקשורת חזקים ותפיסה שיתופית, מתאימים היטב לאתגרים והתגמולים של עבודה בתחום הרכיבה הטיפולית.

 

איפה ניתן לעבוד לאחר הלימודים?

בוגרי קורס טיפולי רכיבה על סוסים, יכולים למצוא הזדמנויות תעסוקה במסגרות שונות, כולל מרכזי רכיבה טיפולית, מתקני שיקום, בתי ספר ועוד. הם עשויים לעבוד כמדריכי רכיבה טיפולית, מטפלים בסיוע סוסים, רכזי תוכניות או יועצים, לעזור לאנשים לשפר את רווחתם הפיזית, הרגשית והנפשית באמצעות התקשורת עם הסוסים.

מכללת גודלמן מסייעת לבוגרים המסיימים בהצטיינות, למצוא מקום עבודה לאחר הלימודים.

 

מה לומדים בקורס רכיבה טיפולית במכללת גודלמן?

אנחנו מלמדים את הרוכבים שלנו לטפל בסוסים. האחריות של טיפול בסוס יכולה לעזור לתלמידים שלנו לראות את העולם מנקודת מבט שונה – נקודת מבטו של הסוס.

לימודי טיפול ברכיבה על סוסים במכללת גודלמן, מציעים שילוב ייחודי של מצוינות אקדמית, ניסיון מעשי, וגישות חדשניות להתערבויות בעזרת סוסים. עם סגל מומחה, מתקנים חדישים וסביבת למידה תומכת, התלמידים צוברים את הכישורים והידע הדרושים, כדי להצטיין בתחום של הטיפול בעזרת סוסים, וכך למצוא את עצמם בעמדה שמועילה לסביבתם האנושית והסוסית גם יחד, מתוך הכלה ונתינה מענגת ומספקת לאדם והחי.

  • היקף הלימודים : שנה אקדמית
  • למסיימים בהצלחה תינתן תעודת מדריך לרכיבה טיפולית.
  • סטאז' בחווה טיפולית
  • עזרה במציאת עבודה
  • תעודה בינלאומית

 

לרשימת הקורסים המלאה לחצו כאן

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

קורס מדריכי חדר כושר באשדוד

קורס מדריך חדר כושר ומאמן אישי!

התמהיל המושלם בין התיאוריה לפרקטיקה רק במכללת גודלמן! אנחנו נכשיר אותך תוך 6 חודשים להיות הטוב ביותר בתחומך: לימודי אנטומיה, תזונה, טכניקות לעיסוי ספורטאים, טכניקות NLP לפיתוח מוטיבציה ולימודים עם

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה רפלקסולוגיה הינה שיטה לאבחון וריפוי באמצעות עיסוי מיוחד ומכוון בכף הרגל. מקורה במצרים העתיקה. שיטת הטיפול היא טבעית ונעשית באמצעות עיסוי ולחיצות בכף הרגל בנקודות המשקפות את איברי הגוף

עיסוי תינוקות

עיסוי תינוקות קורס זה מלמד את השיטה הפשוטה לעיסוי כללי, כמו גם תרגילים לעידוד פיתוח שרירים וקואורדינציה. אנחנו  גם מכסים מצבים מיוחדים, כגון הצטננות, כאבי בטן, שיהוקים, עצירות, שלשול, בקיעת שיניים,

דיקור פנים (קוסמטי)

דיקור פנים (קוסמטי) להסרת קמטים דיקור פנים הינו טיפול המתמקד בשמירה על מראה פנים צעיר ורענן של העור, שבו משתמשים במחטי דיקור קטנות ודקיקות על מנת לשפר ולחדש את מראהו

Call Now Button דילוג לתוכן