אורתופדיה- בעיות גב ופרקים

לפרטים והרשמה

צורות רבות של דלקת מפרקים ותנאים סביבתיים הקשורים והמשפיעים על מפרקים, שרירים ו / או עצמות יכולות לגרום לבעיות כמו כאב, נוקשות ונפיחות בגב. בעוד כל חלק של הגב יכול להיות מושפע, הגב התחתון הוא האזור הנפוץ ביותר של דלקת מפרקים כאבי גב, סביר להניח מפני שאזור זה נושא רוב ממשקל הגוף.
ישנם מספר סוגים של דלקת פרקים – ששמם בטרמינולוגיה רפואית הוא spondyloarthropathies (כלומר דלקת מפרקים בעמוד השדרה) – להשפיע על עמוד השדרה בעיקר. אלו כוללים:
• ankylosing spondylitis. spondylitis ספונדיליטיס היא מחלה דלקתית כרונית המשפיעה על עמוד השדרה בעיקר, במיוחד במפרקים ע"כ ליד האגן, ועל מפרקי הירך. Ankylosing הוא מונח כלומר נוקשה או קשה spondylitis אומר דלקות בעמוד השדרה.
Enthesitis (דלקת של המקום שבו הרצועות והשרירים לצרף עצמות) חשבונות עבור הרבה של כאב ונוקשות של ankylosing spondylitis. דלקת בסופו של דבר זה יכול להוביל היתוך המפרקים- המפרק "נדבק" למפרק אחר (שבו הרצועות הסיביות יכולות להפוך לעצם, ולצמיתות גדלים יחד).
מפרקים אחרים גם יכולים לפתח סינוביטיס (דלקת הרירית של המפרק), שכיח יותר במפרקים בגפיים תחתונים.
דלקת מפרקים תגובתית. דלקת פרקים ריאקטיבית היא צורה כרונית של דלקת פרקים לעיתים קרובות המתרחשת בעקבות זיהום של איברי המין, השתן או במערכת העיכול. תכונות של דלקת מפרקים תגובתית כוללות דלקת של מפרקים, עיניים ומבנים בתוך שטחי עיכול או מין ושתן, כגון מעיים, כליות או שלפוחית ​​שתן.
דלקת מפרקים פסוריאטית. דלקת מפרקים פסוריאטית היא צורה של דלקת מפרקים המלווה את מחלת העור -פסוריאזיס . מחלת העור לעתים קרובות מופיעה לפני דלקת המפרקים; באחוז קטן כאבי הפרקים מתפתחים לפני מחלת העור. עבור כ -20 אחוזים מאנשים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, המחלה מערבת את עמוד השדרה. במקרים מסוימים, יתר לחץ יכול לגרום לשתיים או יותר חוליות לגדול יחד, או נתיך, גרימת נוקשות.
לנוער Spondylarthropathy. נקרא גם spondyloarthritis לנוער-onset (דלקת מפרקים בעמוד השדרה), מונח זה משמש לתיאור spondylarthropathies שמתחילים לפני גיל 16. בנוסף המשפיעים על עמוד השדרה, הם עלולים לגרום כאב ודלקת במפרקים של האגן, הירכיים, הקרסוליים והברכיים. הם יכולים גם להשפיע על איברים אחרים בגוף כמו העיניים, העור והמעיים.
דלקת מפרקים Enteropathic. זוהי צורה של דלקת מפרקים המתרחשת אצל כ -5 אחוזים מהאנשים עם מחלות מעי דלקתיות, הכולל קוליטיס כיבית ומחלת קרוהן. זה נפוץ ומשפיע על מפרקי ע"כ, גרימת כאבים בגב תחתון.
צורות אחרות של דלקת מפרקים  נלווים אשר יכול להשפיע על הגב כוללות:
• אוסטאוארטריטיס. הצורה הנפוצה ביותר של דלקת פרקים של הגב, דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה כרונית המאופיינת על ידי התמוטטות של הסחוס המרפד את קצות העצמות שם הם פוגשים את המפרקים. בעמוד השדרה, התמוטטות זו מתרחשת בסחוס של המפרקים וכאשר החוליות נפגשות הן גורמות לכאבים חזקים. כתוצאה מכך, התנועה של עצמות יכול לגרום לגירוי, נזק נוסף הגורם לכאבים ולחץ במפרקים הוא נקרא דורבנת. דורבנות אלה יכולים ללחוץ על העצבים, וזה גורם לכאב. היווצרות עצם חדשה יכולה גם להוביל להצרה של תעלת השדרה, המכונית היצרות של עמוד שדרה.
• דלקת מפרקים שגרונית. דלקת פרקים שגרונית היא מחלה דלקתית כרונית של הפרקים והיא מתרחשת כאשר המערכת החיסונית של הגוף – אשר בדרך כלל מגנה עלינו מפני זיהום – בטעות תוקפת את synovium, את הקרום הדק קווי של המפרקים.  דלקת מפרקים שגרונית שכיחה בהשפעתה בעיקר על על הירכיים, ברכיים, ידיים, פרקי הידיים, הרגליים, המרפקים והקרסוליים, זה יכול להשפיע גם על המפרקים בעמוד השדרה, גרימת כאב, ובמקרים חמורים, הרס המפרקים. הדבר עשוי לאפשר לחוליה העליונה להחליק קדימה על גבי החוליה הנמוכה, מצב הנקרא ספונדילוליזתזיס. החוליה שהחליקה עשויה להפעיל לחץ על חוט השדרה ו / או שורשי העצבים היוצאים מעמוד השדרה.
• שגדון. שגדון היא צורה של דלקת מפרקים המתרחשת כאשר חומצה שתן עודפת, תוצר פסולת גופני במחזור הדם, יוצרת גבישים של המינרל urate גלוטמט, והגיבישים הם דמוי מחט והם כמובן פוגעים ברקמות של הגוף, כולל המפרקים. עבור אנשים רבים, התסמין הראשון של גאוט הוא כאבים מייסרים ונפיחות בבוהן – לעתים קרובות בעקבות טראומה, כגון מחלה או פציעה. התקפים לאחר מכן עלולים להתרחש לסירוגין במפרקים אחרים, בעיקר אלה של כף הרגל והברך. גאוט יכול להשפיע, כמו כן,על עמוד השדרה, תוך גרימת כאבים קיצוניים, חוסר תחושה ונימול. זה יכול להביא לטעות באבחון ולבלבול עם דלקת בעמוד השדרה.
• דלקת מפרקים זיהומיות. נקרא גם דלקת מפרקים וראליות, דלקת מפרקים זיהומיות מתייחסות למפרקים אשר נחשפו לזיהום ולחיידקים. זה יכול להתרחש במפרקי ההיבט של עמוד שדרה. דלקת פרקים זיהומיות נגרמת בדרך כלל על ידי חיידקים המתפשטים דרך מחזור הדם למפרק. לפעמים היא נגרמת על ידי וירוסים או פטריות.
• rheumatica Polymyalgia. הפרעה דלקתית שגורמת כאבי שרירים נרחבים וקשיחות, rheumatica polymyalgia בעיקר משפיעה על הצוואר, כתפיים, זרועות, גב תחתון, ירכיים ומותן. המחלה בדרך כלל מגיעה פתאום ונרפאת מעצמה בתוך שנה או שנתיים.
• פיברומיאלגיה. תנאים הקשורות דלקת פרקים, פיברומיאלגיה היא תסמונת כרונית, כאבי שרירים נרחבים ועייפות, אשר יכול להיות מתישה. הגב התחתון הוא אתר שכיח של כאבי פיברומיאלגיה. הגורם הנפשי מאוד משפיע על המצב של החולה.
• אוסטאופורוזיס. אוסטאופורוזיס הוא מצב שבו העצמות מאבדות כל כך הרבה מסה שהם הופכות לפריכות ונוטות להישבר עם כל טראומה קלה. הגורמים, הם הזדקנות, חוסר פעילות גופנית, דיאטה דלת סידן או שימוש בתרופות סטרואידים, בעיקר משפיע על עמוד השדרה. כאשר זה קורה בעמוד השדרה, החוליה הופכת במראה פנימי שלה דומה לספוג, בעלת משטח מחורר ושביר. החוליות שנחלשו יכולות לשבור – פציעה הנקראת שבר דחיסה – חולים אלה עלולים לאבד את גובהם. ברוב המקרים, שברי דחיסה, הם כואבים. במקרים מסוימים, כאב הגב המתקבל הוא חמור. בדרך כלל, הכאב עובר בתוך מספר שבועות, אבל עבור אנשים מסוימים, זה כאב המחזיק מעמד לאורך זמן.
היצרות של עמוד השדרה. פשוטו כמשמעו, היצרות של עמוד השדרה יכולה להתרחש כאשר שינויים  ודלקת פרקים לוחצות על החוליות וגורמות לעיבוי של הרצועות. זה יכול להתרחש עם דלקת מפרקים ניוונית או ankylosing spondylitis. אם לחץ יתר משמעותי מתרחש, זה יכול לגרום לעמוד השדרה להצטמצם עד כדי כך שזה גורם למעיכה של העצבים הנמצאים לאורכו. בגלל העצבים המושפעים פונקציות רבות של הגוף נפגעות, המצב עלול לגרום לבעיות מגוונות בחלק התחתון של הגוף, כוללים כאבי גב, כאב או חוסר תחושה ברגליים, עצירות או בריחת שתן.
• מחלת פאג'ט של העצם. מחלת פאג'ט היא מחלה כרונית בה פירוט יתר והיווצרות של עצם גורמים לעצמות להיות מוגדלות, מעוותות וחלשות. המחלה בדרך כלל אינו משפיע על השלד כולו, אלא רק על אחד או כמה עצמות. החוליות הן בין העצמות הפגיעות ביותר המושפעות על ידי מחלת פאג'ט.
• נשית. זוהי דלקת של גיד הנשה. העצב הגדול ביותר בגוף האדם, עצב הנשית שיוצא מהחלק התחתון של חוט השדרה, דרך הישבן ומטה האחורי של הרגל עד כף הרגל. הסיבות השכיחות ביותר של סכיאטיקה כוללות דחיסה של העצב שבו עיוות בעמוד השדרה על ידי פריצת דיסק, או קרע של אחד המבנים המרפדים את החוליות בעמוד השדרה. סכיאטיקה תורגש כשכאב חד או שריפה שמקרינה מהמותן. היא עשויה גם להיות מלווה בכאב בגב תחתון.
• עקמת. במקום להמתח ישר במרכז הגב, עמוד שדרה, הוא בעל פיתולי עקמת לצד אחד. עקמת ניתן לסווג נכון (כלומר זה קשור להתפתחות לא תקינה של עמוד השדרה) או תפקודית (כלומר הגורם לה אינו קשור ישירות לעמוד השדרה). עקמת פונקציונלית עלולה להתרחש כאשר פער באורך רגל גורם להטיית האגן לצד אחד כדי לפצות על כך. סיבת הופעת העקמת לא ידועה לרפואה, אם כי רופאים חושדים כי הוא עשוי להיות התוצאה של צמיחה בלתי מאוזנת בילדות ותורשה,

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

הכושר הוא אושר (?)

הגוף שלנו הוא הנכס שלנו , מעצם היוולדנו . הן חיצונית ופיזית , שהרי גופנו מהווה מפתח לדמוי העצמי שכולנו מתמודדים איתו , והן מבחינה בריאותית פיזיולוגית . אחת הדרכים

ניורולוגיה והרפואה האלטרנטיבית

נוירולוגיה והרפואה האלטרנטיבית-   טרשת  נפוצה ומחלות ונירולוגיות אחרות, הנן מחלות רציניות וקשות, המאמר הבא הינו לקריאה והרחבת אופקי הקורא, ואינו תחליף להמלצות הרופא המטפל. במאה האחרונה חל שינוי בתפיסת

מערכת החיסון בחורף

סודות חשובים על: מערכת החיסון בחורף   ככל שמתקרב החורף, הופך להיות חשוב לתת עדיפות לחיזוק המערכת החיסונית, כדי להדוף מחלות עונתיות. שילוב של אסטרטגיות לחיזוק מערכת החיסון, כמו תזונה

דיקור קוסמטי ויתרונותיו

 דיקור קוסמטי:  זוהי שיטה חלופית ובטוחה לניתוח או בוטוקס.  טיפול קוסמטי זה מגיע מדיקור המסורתי. באופן טבעי מקנה מראה צעיר, חלק ובריא של העור. לא כמו הזרקה, דיקור קוסמטי מטפל

Call Now Button דילוג לתוכן