חשיבות התזונה הבריאה

לפרטים והרשמה

חשיבות התזונה הבריאה 

החומרים שאנחנו מכניסים לגופינו הם אבני הבניין שלנו בעזרתם אנו בונים את התאים, מחזקים את הרקמות  ודואגים על שימור הגוף ועל פעילות תקינה של המערכת. תזונה מאוזנת היא בסיס לבריאות, לאיכות חיים טובה ולמיצוי הפוטנציאל האישי. תזונה נכונה היא גם מרכיב חשוב למניעה של מחלות כגון: מחלות לב וכלי דם שביניהן טרשת עורקים, ריבוי שומנים בדם, לחץ דם גבוה, סיכון לאירועים לבביים וסיכון לאירוע מוחי. מחלות עצם, אוסטיאופורוזיס, מחלות אוטואימוניות, סרטן, בעיות במערכת העיכול כגון: כיב קיבה, דלקת של הקיבה והמעיים, תסמונת המעי הרגיז, השמנת יתר, נפיחויות וסימפטומים נוספים הקשורים למערכת העיכול.

התזונה משפיעה גם על מערכת הנשימה, ניתן להקל על קוצר הנשימה, שיעולים, הצטברות ליחה, אלרגיה, גירודים ועוד. בנוסף לתזונה ישנו כוח השפעה על כאבי ראש, כאבי בטן ,בעיות מפרקים והיתפסות השרירים. הרפואה הסינית מדגישה את הקשר בין הגוף לנפש, התזונה יכולה להשפיע גם על רגשות האדם, מצב הרוח ועל מידת האנרגטיות. כאשר התזונה לא מאוזנת המצב משפיע על מערכת העצבים, יוצר דיכאון, חרדות, חוסר בטחון וכדומה .

 אנרגיה של המזון

ברפואה הסינית ישנה טענה שלכל מאכל קיימת השפעה על האנרגיה של הגוף. הטמפרטורה של המזון משפיעה על מערכת העיכול והגוף. השפעה נוספת היא כיוון המזון בגוף לאן המזון מגיע ואיזה איבר מושפע מהמזון ברגע שהוא הוכנס לגוף לדוגמא: קפה חמים מעורר שתן. פלפל שחור מעודד זרימת צ'י ודם בגוף, הוא מחמם את הבטן גורם להזעה ועוצר שלשולים. המלצות התזונה ברפואה המשלימה מתאימות בין המצב האנרגטי של האדם ובין האיכות האנרגטית של המזון ועל סמך זאת ניתנים כל הטיפולים לכל מטופל. המטרה היא להשלים חוסר איזון בגוף המטופל.

 

המלצות אישיות לתזונה נכונה 

המזון אותו אנו אוכלים מתאים לכל אדם בצורה שונה, אותו מאכל יכול להיות מעולה לאדם אחד ולשני,להזיק, תלוי בהתאמה בין אנרגיות המזון. הבסיס להמלצות התזונה הוא עקרונות לחיזוק מערכת העיכול ולחיזוק האנרגיה בגוף. קיומה של מערכת עיכול טובה הוא תנאי הכרחי לספיגה של המזון. אדם יכול לאכול מאכלים מרובים הטובים לו אך במידה ומערכת העיכול חלשה, מעט מאד מכל הטוב אכן ייספג לגוף. חיזוק מערכת העיכול כשלב טיפולי הוא עקרון חשוב בכל שלבי החיים, ואף חשוב יותר כאשר הגוף זקוק למאמץ גופני גדול, כגון: התפתחות התינוק, גיל ההתבגרות, עבודה מאומצת ודרשנית או מצבי לחץ נפשיים מתמשכים, תקופת גיל המעבר, הפסקת הוסת אצל נשים ושינויים הורמונליים אצל גברים.

מערכת עיכול תקינה חשובה מאד בעת תקופת הריון אצל נשים, הכנה לקראת הלידה, להתאוששות לאחר הלידה ולהנקה. לכל המצבים קיימות המלצות תזונה ייחודיות לכל שלב אולם הבסיס זהה לכולם. צריך לחזק את מערכת העיכול ולוודא שהיא יכולה לספוג את המרכיבים הניתנים לה במזון ,בפורמולות צמחי מרפא ובתוספות שונים.  

 

עקרונות התזונה הנכונה

 

ללמוד תזונה נכונה כמקצוע

אם אתם מעוניינים ללמוד לעומק מהי תזונה נכונה, ואף להפוך את הקשר בין תזונה לבריאות למקצוע, אנו מזמינים אתכם להירשם למסלול לימודי המזון והאכילה במכללת גודלמן. זוהי הזדמנות נהדרת להרחיב אופקים, להעמיק ולהעשיר את הידע לגבי מהי תזונה בריאה ועקרונות התזונה הסינית, ולהיות מסוגלים להעניק מהידע שלכם לאחרים.

מדובר במסלול מרתק ויסודי שבו לומדי על התזונה הנכונה ועקרונותיה, כגון אבות המזון והתפקיד שלהם בבניין הגוף, בבריאות וביצירה של תפריטים מאוזנים. כמו כן, נלמד על עקרונות התזונה הנכונה בהקשר לערכיהם הקלוריים של מזונות, וכיצד מנחים אנשים ונותנים המלצות לתזונה נכונה בהקשר לבעיות רפואיות ומניעתן, כגון בעיות במערכת העיכול, סוכרת, היפר ליפידמיה, יתר לחץ דם וכדומה. בנוסף, הלימודים כוללים התעמקות באכילה מאוזנת והקשר שלה למסלולי חילוף החומרים, כיצד הגוף מנצל את המרכיבים החיוניים, כיצד בונים מדריך לתזונה נכונה ואיך עוזרים באמצעותה ועם צמחי מרפא לאנשים הסובלים ממחלות נפוצות.

בזמן שנלמד מהי תזונה מאוזנת, וכשיהיה בידיכם הידע המספק, נעבור אל ההתנסות בקליניקה. מדובר בחמישים שעות תרגול והתנסות בשיטות לאבחון וטיפול במסגרת הקליניקה של המכללה. במהלך התרגול תוסיפו עוד ידע, כגון היכרות עם תחום צמחי המרפא, החומרים הפעילים בצמחים השונים, מתי נעשה שימוש בכל צמח, דרכי טיפול בכלים ביתיים המבוססים על ידע מודרני ומסורות עממיות, ועוד.

 

תחום ידע מבוקש

לכל אחד מאיתנו חשוב לדעת מהי תזונה נכונה, ואכן תחום זה זוכה לתהודה רבה בקרב אנשי אקדמיה, בד בבד עם עליית המודעות בקרב הציבור. במסלול הלימודים שלנו תזכו להבנה יסודית של צרכים תזונתיים ותהליכים פיזיולוגיים אצל מטופלים, ומכאן כלים למניעת וטיפול במצבי בריאות מגוונים. במהלך השיעורים תפתחו את הכישורים, את ארגז הכלים והכישרון, ותוכלו לתת שירות בתחומי התזונה, להעניק ייעוץ לאורח חיים בריא, לעבוד בחנויות טבע, לתת הרצאות בבתי ספר וגנים, להנחות קבוצות וסדנאות, לעבוד בחדרי כושר, ועוד.

 

למידע נוסף והתייעצות
אם יש לכם שאלות נוספות והתלבטויות לגבי לימודי מדעי המזון, או כל קורס אחר המועבר אצלנו, פנו אל מכללת גודלמן בטלפון 08-8663620 ותקבל מענה אדיב ומקצועי באווירה טובה.

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

הקשבה דרך כפות הידיים

כאבי גב ברפואה המשלימה

אנשים רבים , סובלים מכאבי גב . יש המתמודדים עם כאבים כרוניים , או עם כאבים לאחר פציעה או תאונה . ופונים למרכזים רפואיים ויועצים רבים על מנת שימצאו פתרון

טיפול באמצעות אבנים חמות

5 יתרונות של עיסוי באבנים חמות ישנם אנשים הפונים לעיסוי באבנים חמות כדרך להירגע לאחר תקופת מתח לחוצה. מעסה רפואי משתמש בטכניקות שונות על מנת לשחרר ולהרגיע את שרירי השלד

פסיכולוגיה חיובית

  מה זה פסיכולוגיה חיובית ? ולמה כדאי ללמוד ולהכיר את התחום. "פסיכולוגיה חיובית" זה במילים אחרות "תקשורת" הבין-אישית והתוך-אישית. למעשה אדם יצליח יותר או פחות בעזרת תקשורת שלו עם עצמו

רפלקסולוגיה מהי

רפלקסולוגיה מבקשים ללמוד רפלקסולוגיה באשדוד? במכללת גודלמן מציעים מסלולי לימוד של רפלקסולוגיה באשדוד בהיקפים שונים, החל מקורס רפלקסולוגיה קצר ועד לקורס ארוך ומלא. זאת עם תוכנית לימודים עיונית ומעשית שמועברת

Call Now Button דילוג לתוכן