יתרונותיו של עיסוי רפואי

לפרטים והרשמה

לעיסוי הרפואי יתרונות רבים, והוא ידוע במסייע במצבים של כאבי גב תחתון כאבי צוואר וכאבי ראש.

כמו כן העיסוי מסייע בשיפור מצב רוח, מצב מנטלי ומקל במצבים של חרדות ודיכאון. הרבה פעמים העיסוי הרפואי מסייע באיזון לחץ הדם וקצב הלב.

מה המדע אומר על יעילות העיסוי הרפואי?

כאב- כאב כרוני בגב תחתון. כאב צוואר כרוני. אוסטאוארטריטיס בברכיים.

סרטן- הקלה בכאב, מקנה רוגע, ומעלה את מצב הרוח. במקרים מסוימים יש לעבוד תחת אזהרות: פצעים פתוחים, חבלות, מעל הגידול, באזורים עם קרישת דם בווריד, אזורים רגישים כתוצאה מקרינה.

בריאות מנטלית- מפחית דיכאון, שילוב יוגה ועיסוי למשך כ-12 שבועות מסייע בהפחתת דיכאון, חרדות, כאבי גב ורגליים אצל נשים בהריון, לנשים בהריון שעברו טיפולים נולדו תינוקות עם משקל יותר גבוה מנשים שלא עברו טיפולים בזמן הריון. הורדת סימפטומים אצל הסובלים מחרדות.

פיברומיאלגיה- הפחתת כאב, עייפות, ושאר הסימפטומים המיוחסים למחלה. חשוב לא להכאיב למטופלים אלו.

איידס/HIV- שיפור באיכות החיים.

תינוקות- עלייה במשקל.

מעסה רפואי עובד במשרד פרטי, בתי חולים, בתי אחיות, סטודיו, מועדוני ספורט וספא. ואפילו עובדים בבית הלקוח, ומשרים אווירה מרגיעה. מעסה רפואי בדרך כלל יתעניין בסימפטומים של מטופלים חדשים, היסטוריה רפואית, והתוצאות המבוקשות. עליו לאבחן את המטופל על ידי מגע, על מנת לאתר את מקור הכאב ולוודא כמה לחץ ניתן להפעיל על האזור. בדרך כלל העיסוי יתבצע בשכיבה על מיטה, בלבוש נוח/ או ללא לבוש ובכיסוי הגוף עם שמיכה או מגבת.

לפעמים יתבצע בישיבה על כיסא. העיסוי עלול לקחת עד כשעה ויותר.

מאין נובעים היתרונות של עיסוי רפואי?

עיסוי רפואי שונה מאוד מעיסויים קצרים כגון עיסוי שוודי ודומיו, אותם לומדים במסגרת קורסים קצרים. במקרה של עיסוי רפואי לכאבי גב או לכל בעיה אחרת, אין מכוונים ליצור חוויית רגיעה – למרות שבמהלך העיסוי בהחלט ייתכן שהמטופל ירגיש נינוח ורגוע. למעשה, המטרה הברורה היא להקל על הבעיה הרפואית או הבעיות שמהן המטופל סובל, בין אם מדובר בכאבי צוואר, ראש, המרצת הדם וכדומה. לשם כך נעזרים בטכניקות שונות שאותן יש להתאים למצבו של המטופל ולמטרות, למשל מתיחות, הנעה של המפרקים, שחרור מיופציאלי המקל על כאבים בשרירים, לחיצות על נקודות שמעוררות כאב, ועוד.

עקב השימוש במגוון טכניקות ניתן להשיג שורה ארוכה של יתרונות, שחלקם כבר תוארו לעיל, בהתאמה למגוון מטופלים במצבים שונים. כך למשל, עיסוי רפואי נפוץ מאוד בקרב ספורטאים ומסייע להם להתאושש בצורה מהירה ממאמצים גדולים, ובנוסף עוזר לשפר את הביצועים באימונים ובתחרויות. בנוסף, העיסוי עשוי להביא לשחרור מהיר יותר של שרירים תפוסים, להגדיל את טווח התנועה של השרירים והמפרקים, ולהגביר את אספקת הדם אל הרקמות לצורך פינוי חומצות ורעלים, אספקת חומרי הזנה וכמובן גם חמצן. יש לציין שלמרות שהעיסוי הרפואי אינו מיועד באופן עקרוני להרגעה, הוא בהחלט עשוי להביא תחושה של שחרור, הגברה של הנינוחות, ומאידך לשפר את המיקוד, הריכוז והתפקוד בפעילויות של חיי היומיום.

יתרונות שנובעים מיכולות המטפל

השגת היתרונות שתוארו לעיל ואחרים, תלויה כמובן גם ביכולותיו והכשרתו של המעסה עצמו. בדיוק מסיבה זו אנו מציעים תוכנית לימודים מקיפה הבנויה מ- 32 שיעורים שמתפרשים על פני

394 שעות לימוד. השעות מחולקות בערך לחצי, כאשר 130 מהן מוקדשות ללימודים תיאורטיים בתחומי הפיזיולוגיה והאנטומיה, ו- 120 שעות מוקדשות לתרגולים מעשיים המבוצעים במרפאה של המכללה. התלמידים שלנו זוכים להכשרה מקיפה ויסודית ובסיום הלימודים מקבלים תעודה בינלאומית מוכרת מטעם מקצועות העיסוי בארץ. אנו גם עוזרים להם להשתלב בעבודה במכוני שיקום, ספורט וכדומה.

בין היתר, התלמידים שלנו לומדים על שילובים שונים של טכניקות, המהוות חלק מהמסאז' הרפואי. למשל, עיסוי רקמות עמוק היא טכניקה המתמקדת באזורים מועדים לדלקת או פציעה, כמו המפרקים והשרירים, כאשר המטפל מחדיר את האצבעות לעומק הרקמות בלחיצות, עם הוספה של סיבוב המדמה את פעילותה של הרקמה. לעומת זאת, עיסוי שרירים עמוק היא טכניקה המשפרת את זרימת הדם לשרירים. את הטכניקה הזו מבצעים על ידי תנועות ידיים מיוחדות שמקבעות ומקיפות את השריר, ובהדרגה מגיעות אל הרקמות העמוקות יותר. בין היתר, בטכניקה הזו משתמשים על מנת להשיב את השרירים לפעילות תקינה עקב דלקות, שחיקות או ניוון, ואחרי מאמצים אינטנסיביים המובילים לעייפות והצטברות חומצות.

כאמור, עיסוי רפואי אמנם לא מיועד מעיקרו להרגעה, אך התלמידים שלנו בהחלט לומדים גם עיסויים מרגיעים שלרוב משתייכים לעולם הספא. כך למשל, בעיסוי שוודי ישנו דגש על הנאה, רגיעה ואווירה, אבל הוא בהחלט יכול לתרום לשיפור מערכת הלימפה ולזרימת הדם, מה שעוזר לסוגיות הרפואיות שיש לטפל בהן. בעיסוי השבדי יכול לשלב עיסוי עמוק הנעזר בגלגול ודחיפת כפות הידיים על השרירים, לחיצות אגודל על השרירים וליד עמוד השדרה, חיכוכים לחימום רקמות, וטכניקות נוספות להרפיית שרירים, זירוז חילוף החומרים, הקלה של כאבי ראש וכיוצא בזאת.

למידע נוסף והתייעצות

אם יש לכם שאלות נוספות והתלבטויות לגבי לימודי עיסוי רפואי, או כל קורס אחר המועבר אצלנו, פנו אל מכללת גודלמן בטלפון 08-8663620 ותקבלו מענה אדיב ומקצועי באווירה טובה.

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

הומאופתיה במכללת גודלמן

מכללה לרפואה האלטרנטיבית GODELMAN משך: 28 שיעורים, 120 תכנית שפותחה בשיתוף עם מח' המכון המרכזי להומיאופתיה במוסקבה, לחינוך רפואי לתארים מתקדמים (ענפי רפואה משלימה). הקורס מועבר על ידי ד"ר אומנסקי ליאופולד. • היסודות התיאורטיים

טיפים לתזונה נכונה בחורף

כמה טיפים איך לשמור על הבריאות בחורף: חודשי החורף יכולים להקשות עלינו לשמור על אורח חיים בריא. כשהטמפרטורה יורדת, מפתה להזניח את הרגלי האכילה הבריאים ופעילות גופנית אקטיבית למען אוכל

חשיבות התזונה הבריאה

חשיבות התזונה הבריאה  החומרים שאנחנו מכניסים לגופינו הם אבני הבניין שלנו בעזרתם אנו בונים את התאים, מחזקים את הרקמות  ודואגים על שימור הגוף ועל פעילות תקינה של המערכת. תזונה מאוזנת

מערכת החיסון בחורף

שהייה במקומות סגורים ללא פתחי אוורור- מומלץ להצטייד בלבוש חם ולפתוח חלון מדי פעם על מנת לאוורר את הסביבה הסגורה על מנת למנוע הידבקויות. בחורף הנשימה שטחית עקב הקור הגוף

Call Now Button דילוג לתוכן