מערכת החיסון בחורף

לפרטים והרשמה

סודות חשובים על: מערכת החיסון בחורף

 

ככל שמתקרב החורף, הופך להיות חשוב לתת עדיפות לחיזוק המערכת החיסונית, כדי להדוף מחלות עונתיות. שילוב של אסטרטגיות לחיזוק מערכת החיסון, כמו תזונה נכונה, תוספי מזון, צמחי מרפא לחיזוק מערכת החיסון והרגלי חיים, יכולים לעזור לחזק את ההגנות של הגוף ולשמור על בריאותכם, במהלך החודשים הקרים יותר.

 

איך לחזק מערכת חיסונית?

בחורף קיימות תופעות שגורמות להחלשת המערכת החיסונית. להלן פתרונות מומלצים לחורף:

  • שהייה במקומות סגורים ללא פתחי אוורור- מומלץ להצטייד בלבוש חם ולפתוח חלון מדי פעם על מנת לאוורר את הסביבה הסגורה על מנת למנוע הידבקויות.
  • בחורף הנשימה שטחית עקב הקור הגוף מתכווץ, לכן יש חשיבות לתרגל נשימות עמוקות ומלאות לחיזוק המערכת החיסונית.
  • פעילות גופנית חשובה ומעודדת חיזוק המערכת.
  • שינה כ 7-8 שעות, בלילה הגוף מחדש ומתקן את עצמו, לכן יש להקפיד על שעות שינה מספקות.

 

הפחתת לחץ

צמחים לחיזוק מערכת החיסון, יכולים לסייע מאוד. אך אם ישנם גורמי מתח לא מטופלים, ואם האדם עצמו לא פיתח יכולות הירגעות, התועלת שלהם היא פחותה. הפחתת מתח היא חיונית לשמירה על הבריאות והרווחה הנפשית, שכן מתח נפשי יכול להחליש את המערכת החיסונית, ולגרום לבעיות בריאותיות שונות.

לכן מומלץ שילוב שיטות פשוטות אך עוצמתיות בשגרת היומיום:

  • האזנה למוזיקה רגועה ונעימה, הוכחה כבעלת השפעה מרגיעה על הנפש והגוף, עוזרת להפחית את רמות הלחץ ולקדם הרפיה. בין אם מדובר במוזיקה אינסטרומנטלית, צלילי טבע או המנגינות האהובות עליכם, מוזיקה יכולה להיות כלי טיפולי להירגע ולהורדת מתח.
  • אינטראקציה עם חיות מחמד. בילוי זמן איכות עם בן לוויה פרוותי, יכול לעזור בהורדת רמות הקורטיזול, להפחית חרדה, ולספק תחושת נוחות וחברות. לאהבה ושמחה ללא תנאים שחיות מחמד מעניקות, יכולות להיות השפעה עמוקה על הפגת מתחים ורווחה רגשית.
  • עיסוק בפעילות גופנית סדירה הוא דרך רבת עוצמה להילחם בלחץ ולהגביר את מצב הרוח. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, משככי המתח הטבעיים של הגוף, ועוזרת לנקות את הנפש, לשפר את המיקוד ולקדם תחושת רווחה. בין אם מדובר בהליכה מהירה, יוגה או אימון בחדר כושר, פעילות גופנית היא כלי פנטסטי להורדת מתחים המועיל הן לגוף והן לנפש.

שילוב של שיטות אלה בשגרת היומיום שלכם, יכול לעזור להפחית את רמות הלחץ, לשפר את החוסן ולקדם בריאות ובריאות כללית.
 

רפואה משלימה לטיפול גוף ונפש

  • רפלקסולוגיה ודיקור אוזן– טיפול בגוף האדם דרך כפות הרגליים או האוזן. ובפרט נקודות מגע לטיפול מערכת החיסון.
  • דיקור סיני- לחיצות בנקודות מסוימות לעידוד וחיזוק מערכת החיסון.
  • דמיון מודרך- התאמה של שיטות להרגעה, נשימה נכונה, התמודדות עם הגורמים השונים ללחץ נפשי ופיזי.

ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון

צמחי מרפא או ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון

במהלך החורף, תמיכה במערכת החיסונית באמצעות צמחי מרפא ותוספי מזון, יכולה להיות מועילה במיוחד. אמנם תוספי מזון אלה משלימים תזונה בריאה, אך הם לא נועדו להחליף אותה. לפעמים, המזון שלנו עשוי להיות דל בויטמינים ומינרלים חיוניים, מה שהופך תוספי מזון לתוספת חשובה, כמובן בהדרכתו של איש מקצוע מתחום הבריאות.

  • תוספי תזונה לחיזוק מערכת החיסון כמו: ויטמין C, פרופוליס, אכינצאה ואומגה 3 יכולים לעזור בחיזוק החסינות.
  • עשבי תיבול כגון קינמון, אסטרגלוס, ג'ינג'ר וציפורן מציעים תמיכה נוספת עם התכונות האנטי דלקתיות והנוגדות חמצון שלהם.
  • ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו: ויטמין E, ויטמין D, אבץ וברזל- ממלאים תפקידי מפתח בתפקוד החיסוני.

על ידי שילוב מושכל של ויטמינים לחיזוק המערכת החיסונית, תוספים אלו ואחרים בשגרה שלכם, תוכלו לספק למערכת החיסונית שלכם את התמיכה הדרושה, כדי להישאר חזקים ובריאים בעונת החורף.

 

תזונה נכונה

מומלץ להימנע מאוכל מטוגן, בצק, ממתיקים, חומרים משמרים, אוכל מעובד, צבעי מאכל. ולהכניס לתפריט אוכל טרי, אופן הכנה מומלץ- אידוי, בישול, הקפצה, אפייה.

אכילה איטית ובישיבה. הקפדה על לעיסה ממושכת וחימום המזון. כמו שאתם מקדישים זמן לכל דבר אחר, כך גם חשוב להקדיש זמן לאכילה ולא תוך כדי עבודה, קריאה או וואטסאפ. כך גם תהיו יותר מודעים לסוג המזון שאתם אוכלים.

מזונות מומלצים מהצומח: שום, תרד, ירקות ירוקים, ברוקולי, תפוח ירוק, תותים, קלמנטינה/תפוז, קיווי ושאר סוגי פירות וירקות.

 

שתייה מספקת

שמירה על לחות מספקת בגוף, היא חיונית לתמיכה במערכת החיסון, במיוחד בחודשי החורף, כאשר נגיפי הצטננות ושפעת נפוצים.

צריכת נוזלים מספקת עוזרת לשטוף רעלים, שומרת על ריריות לחות, ותומכת בתפקוד החיסוני הכולל. כדי להגביר את הבריאות החיסונית, מומלץ לבחור במשקאות חמים כמו:

  • תה צמחים העשיר בנוגדי חמצון, כגון תה ירוק או תה אכינצאה.
  • מים חמים עם לימון ודבש יכולים להרגיע כאב גרון ולספק ויטמין C.
  • מרק עצמות הוא בחירה מצוינת נוספת, מכיוון שהוא מכיל חומרים מזינים המחזקים את מערכת החיסון.

שמרו על לחות מספקת עם משקאות חמים, כדי לשמור על מערכת החיסון שלכם חזקה, כך שתוכל להילחם ביעילות במחלות החורף.

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

רפלקסולוגיה ודאגנות יתר

מאמר-רפלקסולוגיה ודאגנות יתר: דאגה הינה תגובה רגשית/קוגניטיבית למצבים שאין לאדם אפשרות להשפיע עליהם. דאגה יכולה להתפתח בכל תחום בו קיימת אי וודאות, בכל מצב שלתפיסתנו אין לנו שליטה עליו, בכל

דיקור קוסמטי

דיקור קוסמטי הוא טיפול שכרוך בשימוש בדיקור סיני כדי לשפר את העור ולהילחם בתהליך ההזדקנות. המכונה לעתים "מתיחת פנים בדיקור" או "התחדשות פנים," דיקור קוסמטי משמש לעתים קרובות כתחליף למתיחת

לימודי נטורופתיה מחיר

קורס נטורופתיה

לימודי נטורופתיה נותנים כלים ויכולת ריפוי הוליסטית המשלבת מדע, פילוסופיה, לימודי תרפיה מגוונים בצורה רחבה: רפלקסולוגיה, תזונה, רפואה סינית, ארומתרפיה, עיסוי, כמו גם שעות תרגול מונחות סטאז', אבחון, טיפול ומניעת

Call Now Button דילוג לתוכן